Jak už jste si jistě stihli všimnout, tématem našeho dubnového čísla je „bizár“. Poněvadž zde nechceme uvádět pouze úhel pohledu nás, studentů, rozhodli jsme se vyzpovídat i pár profesorů z našeho učitelského sboru. Ti nám dokázali velmi originálními způsoby odpovědět na náš dotaz, za což jim všem velmi děkujeme.
Co Vám připadá na Arabské bizarní?
Blanka Hniličková
„Otázka je pro mě zvláštní, ne jednoduše uchopitelná a srozumitelná, protože já si pod pojmem bizarní představím něco trochu ‚úchylného‘. A jako bizarní mně v naší škole nic nepřipadá, jinak bych to možná už nějak řešila nebo se ozvala. V obecnějším pohledu mě bizarní připadá systém přijímacích zkoušek na střední školy, vůbec ne jeho digitalizace, ale samotné testy – drilování se způsobu kladení otázek, třeba si vzpomínám, jak se dcera učila významy přísloví, která nikdy neslyšela. A stále podceňovaná nutnost rozšiřování všeobecného moderního vzdělání.“
Alena Horáčková
„Vezmu-li v úvahu, že původní význam slova bizarní znamená i rozmarný, podivný, smělý … a vezmu-li v úvahu přenesený význam slova bizarní, vychází mi z toho jediné – za bizarní na GA považuji skutečnost, že jsem tu zatím vydržela 32 let. A tím je řečeno vše.“
Daniela Petříčková
„Podívejte se na počet skříněk a já nevim jestli to platí ještě teď, já jsem to letos nekontrolovala, studenti mají k dispozici 665, respektive 666 skříněk. V té poslední se skrývá… patrně asi ďábel.“
Michal Ctibor
„Bizarní? To mě teď asi zrovna nic nenapadá (smích). Mě spíše překvapuje, jak je tu klidno. Když jsem tady totiž studoval já, tak se na chodbách studenti prali a pořád někde lítala mokrá houba… Možná je tedy lehce bizarní nějaká setrvačnost, protože i po patnácti letech je tady stále Cyrilova vyhlídka (a kdo ze studentů ještě ví, kdo to ten Cyril byl), ale jinak mi Arabská připadá vlastně jako dost seriózní instituce.“
Lenka Veselá
„Přijde mi bizarní, že i když se navyšují počty hodin, žáci toho více neumí. Co se držet osvědčeného hesla: ‚Někdy méně znamená více!‘
To je ale problém ve školství obecně.“
Tomáš Brinke
„Co mi přijde na Arabské bizarní? Pokud jako jedna z možných synonym k výrazu bizarní přiřadím slova neobvyklé či fantastické, tak mi na naší škole připadá bizarní ochota studentů i učitelů setkávat se i nad rámec svých každodenních povinností. Tedy nejen při každodenní výuce, ale i ve volném čase o přestávkách, po vyučování, někdy i o víkendech. Právě v těchto chvílích se lidé scházejí za tím účelem, aby připravili, nacvičili a poté mohli představit mnoho svých aktivit, které ukazují, že Arabská žije stále bez ohledu na zvonění.“