Čajík z kabinetu

aneb spill the tea – professor’s edition

V této rubrice vás vezmeme za dveře kabinetů a do myslí profesorů naší školy. Těm jsou pokládány otázky, na které byste se jen tak pravděpodobně nezeptali nebo by vám nemusely být zodpovězeny. 

Kdybyste neučila, co by byla vaše práce?

Rentiérství, vždycky byl můj sen být rentiérkou.

Co vás vytáčí na studentech?

Duchovní malátnost, abych citovala klasika: „Nejsou hloupí, jsou líný.“

Měla jste někdy nějakého studenta, který vás vysloveně štval nebo jste ho fakt neměla ráda?

To asi ne. Ono to rozčilování je z 99 % taková hra, které v podstatě rozumí jak studenti, tak ten, kdo tu hru s nima hraje.

Jaký historický diktátor byste byla a proč?

Historický diktátor? No, teď jste mě zaskočila, já bych asi nechtěla být diktátor. Já bych chtěla být velký manipulátor v pozadí. Tady totiž hrozí to nebezpečí, že diktátoři vždycky špatně dopadnou.

A kdybyste si musela vybrat?

Musím si vybrat diktátora? Já nechci být diktátor. Mně ta role vlastně přináší takový odpor. Teď si možná studenti zasmějí, že mám diktátorské praktiky a k žádnému diktátorovi se nehlásím.

Ale možná nějaký z těch tragédů francouzské revoluce, co je potom popravili. To zas nebyli diktátoři…

Kolik vyděláváte?

No to je pohyblivé, já mám poloviční úvazek a záleží samozřejmě na dovolené, na počtu odpadlých hodin a tak. Je to plus mínus 20 000 korun. A já jsem spokojená, já už nic nepotřebuji.

Co byste na téhle škole změnila?

Ledascos, ale abychom to nechali na té úrovni žertovného hovoru, tak barvu skříněk. Vždycky, když jdu okolo, tak si připadám, že kráčím podél nastoupené vojenské jednotky. Já vím, že zrovna skříňky budou připadat ledaskomu asi dětinské. Ale já  bych k tomu použila obrat pars pro toto (část za celek). To je něco, v čem se ta podstata vyjevuje. A to v těch totálně stejných skříňkách. Zastupuje to možná to, co by potřebovalo změnu, méně unifikace.

Co máte na sobě nejradši a naopak?

Možná určitou urputnost. Představte si pod tím, milí čtenáři, co chcete. Třeba určitou vytrvalost a zavilost. A možná odhodlanost se tak rychle nevzdat.

A má zjevně špatná vlastnost je určitě příliš velká impulzivnost. Někdy rychlejší reakce než zamyšlení. Prostě když dostanu záchvat vzteku, tak musí všichni poznat, že mám vztek. A ne, že to zaobalím do nějakých falešných lidskoprávních hesel.

 Vyzkoušela jste někdy drogy?

Jo, ale jenom ty měkké.

Jaký je váš nejtrapnější zážitek z této školy?

Moje poslední slova, která jsem musela pronést maturantům. Když totiž studenti odmaturují, tak se všichni sejdou a když jste třídní, tak vás čekají orgie řečí. Všichni mluví a těm studentům přejí něco do života. A já jsem měla pocit, že nemám co říct a vznikl z toho takový konglomerát výzev k ušlechtilosti. Moje schopnost se vyjádřit silně selhala. Jo to bylo nejpříšernější. Už v životě studentům nebudu přát nic dobrého!

Co je vaše guilty pleasure?

Analýzy politické situace. Já si to přečtu a trpím u toho jako zvíře.

Které učitelské záchody jsou nejlepší?

Učitelské záchody? No samozřejmě tady na patře. Protože jsou nejblíž. Oni jsou jeden jako druhý. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..