V tomto článku se podíváme na výroční zprávu, kterou Gymnázium Arabská zveřejňuje každý rok a kde zhodnocuje své výsledky a výkony.
Letošní zpráva pro rok 2022/2023 zatím nebyla veřejně publikována (výroční zprávy, zprávy od ČŠI či školní rozpočet lze najít na https://www.gyarab.cz/dokumenty, pozn. red), nicméně naší redakci se povedlo získat předběžnou neoficiální verzi.
Předchozí výroční zprávy z GA vycházely zpravidla v polovině října v době uzávěrky a v době vydání časopisu by tedy s největší pravděpodobností oficiální podoba zprávy neměla být na webu školy. Jakmile bude publikována, mohou čtenáři porovnat, co všechno se (ne)dostalo do oficiální verze pro veřejnost.
Při pročítání výroční zprávy je třeba se prokousat nezáživným balastem, než se člověk dostane k tomu „šťavnatému.“ Informace typu: jaké máme vzdělávací programy, jejich kódy, kolik máme webinářů za rok a podobně, jsou opravdu jen pro ty největší fanoušky Gymnázia, Praha 6, Arabská 14.
Pro vás, čtenáře, jsme si připravili zkrácenou verzi zprávy a toho nejzajímavějšího, co by každý student měl o škole vědět.
Ve zprávě se můžeme dozvědět zajímavé statistiky o různých předmětech, které si škola vede.
Následující pasáž přímo cituje zprávu samotnou.
„V rámci plnění kvóty MŠMT (Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy, pozn. red) na ‚neatraktivnost alespoň jednoho předmětu ze skupiny jazyků‘ naše škola zvolila jazyk latinský. S potěšením mohu oznámit, že předmět překročil naše očekávání a jeho neatraktivnost je na stupni B, tedy druhý nejlepší možný – s hodnocením ‚převážně neatraktivní‘.
Německý jazyk se umístil o příčku výš na stupni A, je hodnocený jako ‚zcela neatraktivní‘ pro většinu studentů, jež tento předmět absolvují.
V tom nám napomáhá absence španělského jazyka, který se i nadále vyučovat nebude. Studentům je nabízena možnost absolvovat kroužek španělského jazyka, díky čemuž mají kontrast, o kolik je německý jazyk pro ně horší.
Co se týče vytváření ‚exkluzivity splnění předmětu‘, byl zvolen předmětovou komisí obor matematika, který je přirozeně nasnadě. Matematika je hodnocena stupněm A, tedy ‚velmi exkluzivní ke splnění‘, což potvrzují i známky jednotlivých studentů. Nezřídka procházejí s „odřenýma ušima“ či dostanou nedostatečnou a musí ročník opakovat.
U studentů programování je docílení tohoto mezníku těžší, jelikož jsou přirozeně chytří, proto mají každý rok povinnou ročníkovou práci.
Chemická laboratoř, která je nedílnou součástí výuky chemie na našem gymnáziu, je vskutku bezpečné zařízení bez větších incidentů. Za školní rok 2022/2023 došlo k hrubému porušení pravidel bezpečnosti na pracovišti (BOZP) pouze dvakrát. Pouze dva z těchto dvou případů vyústily v následnou explozi v místě laboratoře. Nedošlo k žádným výrazným zraněním a případné přímé ohrožení na životě ošetřovala záchranná služba hlavního města Prahy, která zasahovala při obou explozích, tudíž je zde ani nebudu zmiňovat. Co se stalo v sanitce, zůstane v sanitce (případně pak na ambulanci, eventuelně na patologii či v pohřebním ústavu hlavního města Prahy).
Služby školního psychologa byly za uplynulý školní rok hojně využívány. Naši studenti jsou evidentně psychicky zkoušeni. To nám dělá radost, jelikož jdeme s moderními trendy středoškolského vzdělávání ve dvacátých letech druhého tisíciletí.
Jelikož je o služby psychologické poradny enormní zájem, v následujícím školním roce zavedeme ‚expresní sezení‘, při kterém bude mít každý žák nárok na 15 minut u školního psychologa každé dva měsíce.
„Školská rada schválila Výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023 předloženou ředitelkou školy RNDr. Zdenou Hamhalterovou poměrem 4-1-0,5.“
Právě jste dočetli výčet nejzajímavějších informací z výroční zprávy za uplynulý školní rok.
Doporučujeme sledovat web školy (odkaz na stránku s dokumenty a dalšími zajímavostmi naleznete na začátku článku), až se tam objeví oficiální verze této zprávy.